Luna decembrie începe involuntar cu gânul la sărbătorile de iarnă, la cadourile de Crăciun, dar odată cu aceste gânduri nu le putem neglija pe cele legate de curățenia înainte de sărbători. Dar această activitate ar putea să le dea bătăi de cap celor care au o activitate mai mult sau mai puțin solicitantă și nu au o menajeră ajutor.
Totuși, nu e un obstacol de netrecut!
De o bună perioadă încerc să acord atenție minimalismului. De ce? Pentru simplitatea care ne ușurează viața și ne ajută să câștigăm timp. În acest sens, recomand cu încredere metoda KonMarie!
Primul lucru de care trebuie să ținem cont este să ne despărțim, fără regrete, de lucrurile care nu ne sunt de folos, dar și de cele care nu au valoare sentimentală pentru noi. Și asta se aplică pentru toate încăperile locuinței!
Acțiunea de curățare ar fi bine să fie planificată asemenea unui alt eveniment important. De asemenea ordinea să se facă pe categorii, nu pe camere. Cum ar fi: haine, cărți, documente, diverse...
Obiectele de dimensiuni mici, depozitează-le în cutii sau containere mai mici din plastic sau carton. Acest lucru ne ajută să avem un spațiu bine organizat și vom ști mereu unde am pus un numit lucru/ obiect, și de unde să îl luăm.
Încă o regulă de aplicat: strânge imediat tot după folosire. După ce gătești - spală și pune totul la loc. Hainele murdare - imediat puse la coșul petru rufe de spălat. Jucăriile copiilor - după joacă, strânse și puse la locul lor.
Păstrează suprafețele orizontale cum ar fi biroul, blatul de la bucătărie, libere!
Fă liste cu ce ai de făcut. Atât cât îți permite timpul, organizează-ți activitățile în pași mici, în liste. Poți bifa sau șterge fiecare lucru îndeplinit pentru o satisfacție mai mare.
Asta nu înseamnă deloc să ne comportăm asemenea roboților. Nu! Asta conduce la însușirea unei rutini de organizare și curățare eficientă. Așa, cu siguranță vă veți aminti să vă opriți și să mirosiți trandafirii!
Totuși, nu e un obstacol de netrecut!
De o bună perioadă încerc să acord atenție minimalismului. De ce? Pentru simplitatea care ne ușurează viața și ne ajută să câștigăm timp. În acest sens, recomand cu încredere metoda KonMarie!
Primul lucru de care trebuie să ținem cont este să ne despărțim, fără regrete, de lucrurile care nu ne sunt de folos, dar și de cele care nu au valoare sentimentală pentru noi. Și asta se aplică pentru toate încăperile locuinței!
Acțiunea de curățare ar fi bine să fie planificată asemenea unui alt eveniment important. De asemenea ordinea să se facă pe categorii, nu pe camere. Cum ar fi: haine, cărți, documente, diverse...
Obiectele de dimensiuni mici, depozitează-le în cutii sau containere mai mici din plastic sau carton. Acest lucru ne ajută să avem un spațiu bine organizat și vom ști mereu unde am pus un numit lucru/ obiect, și de unde să îl luăm.
Încă o regulă de aplicat: strânge imediat tot după folosire. După ce gătești - spală și pune totul la loc. Hainele murdare - imediat puse la coșul petru rufe de spălat. Jucăriile copiilor - după joacă, strânse și puse la locul lor.
Păstrează suprafețele orizontale cum ar fi biroul, blatul de la bucătărie, libere!
Fă liste cu ce ai de făcut. Atât cât îți permite timpul, organizează-ți activitățile în pași mici, în liste. Poți bifa sau șterge fiecare lucru îndeplinit pentru o satisfacție mai mare.
Asta nu înseamnă deloc să ne comportăm asemenea roboților. Nu! Asta conduce la însușirea unei rutini de organizare și curățare eficientă. Așa, cu siguranță vă veți aminti să vă opriți și să mirosiți trandafirii!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu